United Airlinesin pomo taipui: Pyydän syvästi anteeksi matkustajan riepottelua

Kuva: pixabay.com
Jaa muillekin

Lentoyhtiö United Airlinesin toimitusjohtaja Oscar Munoz on lopulta pahoitellut tapahtumaa, jossa lentomatkustajana ollut mies raahattiin verissä päin liian täyteen varatusta koneesta. Useat kanssamatkustajat kuvasivat tapauksen, ja siitä nousi julkinen kohu.

Tähän saakka Munoz oli tyytynyt vähättelemään asiaa ja todennut poistetun matkustajan olleen ”riidanhaluinen”. United Airlinesin mukaan mies ei ollut suostunut tottelemaan annettuja käskyjä.

Nyt lentoyhtiön toimitusjohtaja on kuitenkin pyytänyt julkisesti anteeksi yhteisöpalvelu Twitterissä julkaistussa viestissä. Hän kuvailee tapahtunutta ”todella kauhistuttavaksi”.

– Pyydän syvästi anteeksi asiakkaalta, joka poistettiin väkisin koneesta, ja kaikilta muilta lennon asiakkailta. Ketään ei pitäisi koskaan kohdella näin, viestissä todetaan.

Munoz myös lupaa lentoyhtiön tekevän korjaavia toimenpiteitä, jotta tällaista ei pääse enää tapahtumaan.

Sunnuntaina Chicagosta Kentuckyn Louisvilleen lähdössä ollut kone oli varattu liian täyteen. Tämän vuoksi henkilökunta arpoi neljä matkustajaa, joiden täytyi poistua koneesta. Heistä kolme suostui lähtemään rauhallisesti, mutta David Dao -niminen mies raahattiin lopulta pakolla ja verta vuotavana pois lennolta lentokenttäpoliisien toimesta.

Dao on edelleen hoidettavana sairaalassa Chicagossa. Hän on kuitenkin julkaissut lausunnon, jossa kiittää saamastaan ”ylitsevuotavasta tuesta”.

Chicagon ilmailuviranomaiset ovat hyllyttäneet toistaiseksi yhden työntekijänsä tapahtuneen johdosta. Viranomaisten mukaan kyseinen työntekijä ei noudattanut asianmukaisia menettelytapoja.

UP

Lentomatkustajan väkivaltainen poisto puhuttaa: Voidaanko kuka tahansa potkia koneesta?

Be the first to comment on "United Airlinesin pomo taipui: Pyydän syvästi anteeksi matkustajan riepottelua"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*